اخذ رتبه ، شرایط لازم اخذ رتبه شرکت های مشاور و پیمانکار

 

اخذ رتبه

 

جهت اخذ رتبه پس از ثبت هر شرکتی لازم است نسبت به دریافت رتبه برای آن شرکت اقدام کرد. رتبه هر شرکتی نمایان گر سطح کیفیت و کمیت آن شرکت در رابطه با اموری است که در آن فعالیت می کند. رتبه مشاور و  رتبه پیمانکار مسئله ای بسیار پر اهمیت و لازمه پیشرفت و به موفقیت رسیدن هر شرکتی است. شرکت ها برای همکاری و عقد قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی باید دارای رتبه باشند، هر چه رتبه شرکتی بالاتر باشد این مراکز تمایل بیشتری برای همکاری با آن خواهند داشت چرا که رتبه بالای شرکت نشان از شایسته تر بودن آن لحاظ عملکرد فنی و مالی است.

همچنین در مناقصاتی که شرکت های با رتبه بالا در آنها حضور دارند، شرکت های با رتبه های پایین تر و یا شرکت هایی که نسبت به رتبه بندی اقدام ننموده اند به احتمال زیاد در مناقصه شکست خواهند خورد و بیشترین شانس برد در مناقصات را شرکت های با رتبه بالا خواهند داشت.

اخذ رتبه شرکت با توجه به قرارگیری آن شرکت در یکی از دسته های پنج گانه شرکت پیمانکاری، مشاوره ای، انبوه سازی، انفورماتیک و طراحی و ساخت صورت می گیرد. به عبارتی هر شرکت برای رتبه بندی شرکت با توجه به زمینه فعالیتش بایستی در یکی از این دسته بندی ها تشخیص داده شود؛ در غیر این صورت شرکت امکان درخواست اخذ گرید نخواهد داشت. شرکت هایی که در هیچ کدام از این پنج دسته قرار نگیرند جهت فعالیت و پیشبرد اهدافشان به رتبه بندی پیمانکاران و مشاوران نیازی ندارند. البته این امر، امری تخصصی بوده و مشاوره با مشاورین خبره در این زمینه در جهت آگاهی بیشتر لازم است.

 

اخذ رتبه
اخذ رتبه

 

اخذ گرید

 

 

  • با اخذ گرید می توان شرکت ها را از هم متمایز کرد.
  • اخذ گرید و بالاتر بودن هر چه بیشتر رتبه هر شرکتی باعث جذب سرمایه گذار برای آن شرکت می شود.
  • اخذ گرید جهت بستن قرارداد با مراکز دولتی لازم و ضروری است.
  • اخذ گرید و نایل شدن به رتبه های بالا شانس برنده شدن در مناقصات تجاری را افزایش می دهد.

 

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه

 

  1. مدارک لازم برای اخذ رتبه عبارتند از :
  2. مدارک کپی برابر اصل شده ی مربوط به ثبت شرکت از جمله شرکت اظهارنامه و اساسنامه شرکت، روزنامه رسمی منتشر شده و مدارک مربوط به تاسیس و ثبت تغییرات شرکت .
  3. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیئت مدیره شرکت و سهامداران شرکت.
  4. کپی کارت پایان خدمت سهامداران.
  5. اصل سند یا اجاره نامه شرکت.
  6. مدارک تحصیلی کپی برابر اصل شده ی اعضای هیئت مدیره جهت دریافت رتبه بالاتر سعی داشته باشید مدارک تحصیلی آن اعضای هیئت مدیره ای را ارائه دهید که امتیاز بالاتری عاید شرکت نمایند، حداقل بایستی دو سوم اعضای هیئت مدیره شرکت دارای مدرک کارشناسی باشند.
  7. اصل گواهی رتبه بندی شرکت.
  8. آدرس و شماره تلفن شرکت که باید همان آدرس و شماره تلفنی باشد که در روزنامه رسمی منتشر شده است.
  9. آدرس و شماره تلفن سهامدارانی از شرکت که حداقل 5 درصد سهام در شرکت دارند.
  10. آخرین صورتجلسه امضا شده ی سهامداران.
  11. کپی کلیه قراردادها و موافقت نامه های شرکت.
  12. گواهی پرینت شده سازمان تامین اجتماعی.
  13. اظهارنامه مالیاتی شرکت
  14. تاییدیه کارکردها

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه
مدارک لازم برای اخذ رتبه

 

اخذ رتبه شرکت

 

برای اخذ رتبه شرکت ابتدا بایستی ثبت شرکت صورت گرفته باشد و مدارکی از جمله اساسنامه شرکت و شرکت نامه، اظهارنامه شرکت و صورت جلسه های جلسات خصوصی و مجامع عمومی تشکیل شده جهت ثبت شرکت و آگهی های منتشر شده در روزنامه های رسمی یا محلی در دسترس باشد تا بتوان روند گرید برای شرکت همانند رتبه مشاور و رتبه پیمانکار را در پیش گرفت.

 

اخذ گرید شرکت

 

  • برای اخذ گرید در مرحله بعد برای آماده سازی و تهیه مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی ، با توجه به اینکه مدارک لازم جهت اخذ رتبه در هر حوزه ای که شرکت در آن حوزه فعالیت می نماید متفاوت از سایر حوزه هاست، بهترین راهکار مراجعه به وب سایت سامانه ساجات و استفاده از راهنمایی ها و توضیحات آن جهت آماده سازی مدارک است.
  • در این مرحله پس از مطالعه و استفاده از توضیحات سامانه ساجات، در این سامانه ثبت نام اولیه انجام می شود. در ثبت نام اولیه اطلاعات کلی شرکت ثبت می شود و در نهایت سامانه گذرواژه و رمز عبوری را به شما خواهد داد که به یادسپاری آن جهت ادامه روند اخذ گرید لازم می باشد.
  • پس از ثبت نام اولیه و دریافت گذر واژه و رمز عبور، مرحله بعد تکمیل اطلاعات جزئیاتی و تخصصی شرکت می باشد. در این مرحله همچنین مدارک مورد نیاز خواسته شده از سامانه ساجات ارسال می گردد. سامانه ساجات پس از دریافت اطلاعات شرکت و بررسی این اطلاعات و مدارک ارسالی، تمامی این اطلاعات را به صورت پرونده ای الکترونیکی در آورده و به استانداری محل قرارگیری شرکت ارسال می کند. شرکت متقاضی همچنین باید مدارک فیزیکی شرکت را قابل ارسال به صورت الکترونیکی نبوده اند تحویل اداره استانداری نماید.
  • پس از تکمیل و تحویل تمامی مدارک، برای دادن رتبه به شرکت متقاضی جلسات متعددی صورت می گیرد و در مورد آن تصمیم گیری می شود.

 

اخذ گرید شرکت
اخذ گرید شرکت

 

جهت مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه اخذ گربد و اخذ رتبه شرکت های  مشاور و پیمانکاری ، ثبت برند در کوتاهترین زمان با هزینه کم با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

5/5 - (28 امتیاز)
مشاوره رایگان