ثبت تغییرات شرکت ، تغییرات شرکت ، شرایط و مدارک لازم ثبت تغییرات

 

ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت

 

در ثبت تغییرات شرکت ممکن است مدیران و اعضای هیئت مدیره در هر شرکت ثبت شده ای تمایل به ایجاد تغییرات و یا اخذ تصمیماتی جدید در شرکت داشته باشند. اخذ این تصمیمات و تغییرات که بنا به ضروریات شرکت، مطابق با قوانین و در طی جلسات و مجامع خصوصی و عمومی صورت می گیرد، در صورتجلسه تنظیم شده در آن مجمع، ثبت می گردد.

تنظیم و تدوین صورت جلسه، مقررات مخصوص به خود را داشته و بایستی نوع شرکت و اساسنامه آن و قوانین تجارت در تنظیم آن لحاظ شود. صورت جلسه تنظیم شده برای تغییرات شرکت باید پس از امضا توسط اعضای شرکت، به تایید اداره کل شرکت ها برسد؛

 

تغییرات شرکت
تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات

 

در تغییرات شرکت اداره کل شرکت ها پس از تایید صحت و مطابقت صورت جلسه با کلیه اصول و قوانین تجارت، آگهی ثبت تغییرات شرکت را صادر می نماید. آگهی تغییرات شرکت می تواند در روزنامه های رسمی یا بومی انتشار و اطلاع رسانی شود.

در صورتی که در شرکتی تغییراتی صورت پذیرد و این تغییرات ثبت نشود و یا اختفایی در این زمینه صورت پذیرد، اگر این تغییرات موجب وارد شدن ضرر و زیان به شخص یا نهادی گردد، آن شخص یا نهاد می تواند به نهادهای قانونی برای جبران خسارت وارد شده یا قصور صورت گرفته شکایت برده و شرکت و مسئولین آن بایستی در این زمینه پاسخگو و در صدد جبران خسارات برآیند.

 

تغییرات شرکت

 

تغییرات شرکت می تواند شامل موارد بسیاری باشد که این موارد با توجه نوع شرکت از شرکتی به شرکت دیگر متفاوتند. نمونه هایی از این تغییرات می توانند به صورت زیر باشند.

ضمنا میتوانید جهت راهنمایی در اخذ رتبه ، رتبه بندی ، اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور ، ثبت برند ، ثبت شرکت از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

ثبت تغییرات
ثبت تغییرات

 

موارد تغییرات شرکت

 

  • تغییر مکان شرکت
  • تغییر در اعضای هیئت مدیره شرکت
  • تغییر در اساسنامه شرکت
  • ایجاد شعب جدید یا انحلال شعب
  • تغییر در سرمایه شرکت
  • نقل و انتقالات شرکت
  • تنظیم و تصویب ترازنامه شرکت
  • هر گونه تغییر کاربری در شرکت
  • تعلیق و انحلال شرکت

 

صورتجلسه تغییرات
صورتجلسه تغییرات

 

صورتجلسه تغییرات

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت

 

  1. تغییرات پیشنهادی در طی برگزاری جلسه ای خصوصی به تصویب هیئت مدیره شرکت می رسد.
  2. صورت جلسه تغییرات مصوب تدوین و تنظیم می گردد.
  3. مجمع عمومی یا جلسه ای به صورت عادی یا فوق العاده متناسب با نوع و اضطراری بودن تغییرات تشکیل می شود.
  4. صورت جلسه تنظیم شده به امضای شرکا و یا سهامداران شرکت می رسد.
  5. صورت جلسه امضا شده به اداره کل ثبت شرکت ها ارائه می گردد.
  6. داره ثبت شرکت ها صورتجلسه را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تطابق با اصول و قواعد قانونی آن را تایید و آگهی مربوطه را در یکی از روزنامه های رسمی یا محلی درج می نماید.
  7. هزینه های مربوط به اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی که آگهی در آن منتشر شده است توسط شرکت پرداخت می شوند.
  8. روزنامه رسمی که آگهی در آن منتشر شده است دریافت می گردد.

 

قبلا تمامی این پروسه ها و ثبت تغییرات به صورت دستی و حضوری و با صرف وقت و هزینه زیادی انجام می شد اما در دنیای امروز و پس از ایجاد سامانه الکترونیکی، شرکت ها برای ثبت هرگونه تغییری می توانند به جای مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها، به آدرس اینترنتی آن به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه و به صورت اینترنتی اقدام به ثبت تغییرات نمایند.

 

تغییرات شرکت
تغییرات شرکت

 

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی

 

  • ثبت اطلاعات شرکت

ابتدا اطلاعات شرکت از جمله شناسه ملی و یا شماره ثبت شرکت وارد و نوع شرکت (از این منظر که شرکت سهامی است یا با مسئولیت محدود و یا نسبی و تضامنی یا …) در سامانه وارد می گردد.

  • تکمیل اطلاعات جلسه

در این مرحله اطلاعات مربوط به جلسه تشکیل شده از جمله نوع صورتجلسه ( عادی یا فوق العاده و یا سالیانه و … بودن آن)، حد نصاب جلسه (تعداد اعضای حاضر در جلسه)، مشخصات و سمت متقاضی، ساعات شروع و پایان جلسه و … در سامانه تکمیل می شود.

  • ثبت تصمیمات مربوط به تغییرات شرکت
  • وارد کردن لیست حاضرین در جلسه

لیست اشخاصی که در جلسه حضور داشتند می تواند از طریق فایل آپلود شده ای ارائه گردد. همچنین اگر تغییری در اعضای هیئت مدیره و یا مدیران و بازرسان صورت گرفته باشد لازم است اسامی اشخاصی که از سمتی خارج و اشخاصی که جانشین آنها میشوند، در سامانه ثبت گردند.

  • تایید صحت اطلاعات وارد شده
  • کنترل و تایید مدارک ارسال شده
  • آپلود متن صورت جلسه
  • پذیرش و دریافت کد رهگیری

پروسه ثبت اینترنتی کمک قابل توجهی در جهت تسهیل امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در ثبت اینترنتی تغییرات آنچه که اهمیت دارد ثبت دقیق و تکمیل صحیح فرم ها و اطلاعات وارد شده در سامانه می باشد. جهت حصول اطمینان از انجام صحیح امور مربوط به ثبت این کار بایستی توسط افراد کاربلد و مجرب انجام پذیرد.

 

جهت مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه رتبه بندی شرکت ، رتبه مشاور ، ثبت برند کم هزینه و فوری با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

5/5 - (5 امتیاز)
مشاوره رایگان