شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت سهامی خاص ، اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص

 

 

شرکت سهامی خاص با سرمایه موسسین آن راه اندازی می شود و حداقل اعضای آن باید سه نفر و بیشتر باشند. در مراحل ثبت شرکت باید حداقل ۳۵ درصد از سرمایه تعیین شده به صورت نقدی به حساب بانکی شرکت واریز گردد و تاییدیه بانک به همراه دیگر مدارک تحویل اداره ثبت شرکت ها شود. باید بدانید که پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس در شرکت سهامی خاص وجود ندارد.

 

نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

در سامانه مربوط به ثبت شرکت ها نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص در دسترس همگان قرار دارد و می توانید آن را دانلود نمایید.

 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

 

سهامداران شرکت در هنگام تاسیس آن باید اساسنامه ای را تنظیم و امضا نماید و برای تایید برای اداره ثبت شرکت ها ارسال کنند. این یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص است.

 

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

 

یک تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص این است که در شرکت با مسئولیت محدود چیزی به نام سهام وجود ندارد و بجای آن سهم الشرکه است.

 

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

 

طبق قوانین کشور تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص امکان پذیر نیست.

 

ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت سهامی خاص

 

تاسیس شرکت سهامی خاص، با سرمایه یک میلیون ریال امکان پذیر است. وقتی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را طی می کنید باید ۳۵ درصد از این مبلغ را به حساب بانکی شرکت واریز نمایید.

 

شرکت های سهامی خاص

 

شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند.

 

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

 

موسساتی که در زمینه ثبت شرکت ها فعالیت می کنند برای افرادی که آگاهی کافی در زمینه تغییرات شرکت سهامی خاص ندارند، مطالب گوناگون و مفیدی با عنوان راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در قسمت های مختلف وبسایت خود قرار داده اند.

 

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

 

یکی از مواردی که در اساسنامه باید مشخص شود قوانین مربوط به تغییر آدرس شرکت سهامی خاص است. معمولا تغییر آدرس در مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسه هیئت مدیره تصویب می شود.

 

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

 

اگر قصد ثبت شرکت دارید می توانید با مراجعه به وبسایت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از نحوه ثبت شرکت سهامی خاص آگاه شوید. در این سایت نمونه مختلف مدارکی که در هنگام ثبت شرکت باید تنظیم و امضا شود، قرار داده شده است.

 

سهامی خاص
سهامی خاص

 

سهامی خاص

 

یکی از مزایای شرکت سهامی خاص این است که هر یک از اعضا به میزان سرمایه ای که برای تاسیس شرکت آورده اند سهام دریافت می کنند و هنگام خروج از شرکت می توانند سهام خود را به فرد دیگری واگذار نمایند. لازم به ذکر است، میزان مسئولیت سهامداران در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت به میزان سهامی است که دارند.

 

مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص

 

در شرکت سهامی خاص مسئولیت سهامداران کاملا مشخص و شفاف است. مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص به اندازه سهام آن هاست.

 

موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص

 

هنگام تنظیم اساسنامه، باید موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص مشخص شده و در آن قید گردد. اگر شرکتی تصمیم به تغییر موضوع شرکت بگیرد باید اساسنامه خود را نیز اصلاح نماید. شرکت اجازه دارد تنها در زمینه موضوع مشخص شده فعالیت کند.

 

تعریف شرکت سهامی خاص

 

برای تعریف شرکت سهامی خاص باید گفت این نوع شرکت با سرمایه موسسین خود تاسیس می گردد و سرمایه آن ها تبدیل به سهام شده و به هر کدام از موسسین متناسب با سرمایه شان اعطا می گردد.

 

صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص

 

صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص باید بلافاصله پس از پایان مجمع عمومی فوق العاده که برای انحلال شرکت تصویب شده است تنظیم و امضا شود. این صورتجلسه همراه مدارک دیگر برای اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال می گردد.

 

اساسنامه شرکت سهامی خاص
اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

در اساسنامه شرکت سهامی خاص، قوانین ساختاری شرکت، چگونگی اداره، انتخاب مدیران، انحلال شرکت و … مشخص می گردد. می توان گفت اساسنامه رکن اصلی یک شرکت است. در هنگام تاسیس شرکت، موسسین آن اقدام به تنظیم اساسنامه می کنند و آن را برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ارسال می نمایند.

 

مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص

 

همانطور که گفته شد در شرکت سهامی خاص، سرمایه به صورت سهام بین شرکای شرکت تقسیم می شود. مسئولیت شرکا در شرکت های سهامی خاص بستگی به میزان سهام آن ها دارد.

 

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

 

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به نشانی irsherkat.ssaa.ir موجود است. همچنین افراد و موسساتی که در این زمینه دارای تجربه و تخصص کافی هستند می توانند به شما کمک نمایند.

 

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص

 

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص در برابر قراردادهای شرکت به اندازه سهام آن هاست.

 

سهامی عام و خاص

 

شرکت های سهامی عام و خاص شرکت هایی هستند که سرمایه شان به صورت سهام تبدیل می شود. این سهام در بین سرمایه گذاران شرکت تقسیم می گردد. مبلغ اسمی سهام شرکت ها معمولا یک هزار ریال است.

 

تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص

 

در شرکت سهامی خاص مدیران شرکت برای دو سال انتخاب می شوند در حالی که در شرکت مسئولیت محدود این مدت می تواند نامحدود باشد. این مسئله یک تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص است.

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

مراجعه به سایت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است. متقاضیان از این طریق در کوتاه ترین زمان کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام می دهند. پس از ورود به سامانه ثبت شرکت باید نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام نمایید. این اطلاعات شامل مشخصات اعضای شرکت، موضوع فعالیت شرکت، آدرس شرکت، نام شرکت، میزان سهام هر یک از اعضا و … می باشد.

 

تاسیس شرکت سهامی خاص

 

برای تاسیس شرکت سهامی خاص نیاز است که موسسین شرکت، اساس نامه ای را تنظیم کنند و در اساسنامه موضوع فعالیت شرکت، میزان سرمایه، چگونگی انتخاب مدیران و بازرسان و … را مشخص نمایند.

 

شرکتهای سهامی خاص

 

در پایان سال مالی شرکت های سهامی خاص، مجمع عمومی تشکیل می شود که در این مجمع گزارشی از فعالیت های یکسال گذشته شرکت ارائه شده و صورت های مالی تصویب می گردد.

 

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

 

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است.

 

حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص

 

شرکت های سهامی خاص برای این که بتوانند فعالیت خود را به صورت قانونی شروع کنند باید حداقل سرمایه را تامین نمایند. حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص به میزان یک میلیون ریال تعیین شده است.

 

آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص

 

اگر در اعضای هیئت مدیره شرکت تغییر و جابجایی انجام گردد این تغییرات باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود و آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص منتشر گردد.

 

انحلال شرکت سهامی خاصانحلال شرکت سهامی خاص
انحلال شرکت سهامی خاص

 

انحلال شرکت سهامی خاص

 

انحلال شرکت سهامی خاص تحت شرایط ویژه ای انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

  • در صورتی که زمان مشخص شده برای فعالیت شرکت محدود باشد و این زمان به پایان برسد
  • در صورتی که اعضای شرکت خواهان انحلال شرکت باشند
  • در صورتی که شرکت دچار ورشکستگی شود
  • در صورتی که شرکت نتواند فعالیت های مربوط به موضوع شرکت را انجام دهد
  • در صورتی که رای دادگاه، انحلال شرکت باشد

 

اساسنامه شرکت های سهامی خاص

 

اساسنامه شرکت های سهامی خاص توسط موسسین شرکت تنظیم می شود. تمام فعالیت های شرکت باید منطبق با اساسنامه شرکت باشد.

 

تغییر نام شرکت سهامی خاص

 

برای تغییر نام شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و نام های پیشنهادی برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

 

اساسنامه سهامی خاص

 

افراد و موسساتی که در زمینه ثبت شرکت ها فعالیت می کنند می توانند به شما برای تنظیم اساسنامه سهامی خاص کمک نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطلب پیشنهادی

نقل و انتقال سهام

نقل و انتقال سهام ، فرم نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص ، انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

  نقل و انتقال سهام   طبق آنچه در اساسنامه  شرکت های سهامی مشخص می …

مشاوره رایگان