ثبت برند ، هزینه ثبت برند تجاری ، شرایط و مدارک لازم ثبت برند و لوگو

 

ثبت برند
ثبت برند

 

ثبت برند

 

ثبت برند تجاری

 

ثبت برند تجاری اهمیت بالایی در میان سایر امور ثبتی هر شرکت یا واحد تجاری و خدماتی دارد. ثبت نشان به دارنده آن، که می تواند شخصی حقیقی و یا حقوقی باشد حق انحصاری ارائه خدمات یا عرضه کالایی خاص تحت این نام را داده و از ارائه خدمات یا کالاهایی با نام و علامت تجاری مشابه جلوگیری به عمل می آورد. نشان ترکیبی از یک لوگو و نام تجاری است که در ادامه به مسائلی در رابطه با ثبت آن اشاره می کنیم.

 

مزایای ثبت علامت تجاری

 

  • سبب تمایز محصول یا خدمات شرکت از سایر شرکت ها می شود.
  •  سبب شناخته شدن در برابر قانون می شود (امکان شکایت در صورت سوء استفاده از علامت توسط شرکت های دیگر را می دهد).
  • باعث افزایش درآمد شرکت می شود.
  • سبب انجام پذیر شدن و سهولت امر بازاریابی می شود.
  • از ملزومات دادن حق اعطای نمایندگی به شرکت می باشد.
  • یکی از دارایی های ارزشمند شرکت محسوب می شود.
  • امکان اخذ وام و جذب سرمایه گذار را فراهم می نماید.

 

مراحل ثبت برند
مراحل ثبت برند تجاری

 

مراحل ثبت برند

 

هزینه ثبت برند

 

1-   مشاوره با کارشناسان مجرب و با تجربه در ارتباط با پروسه کلی ثبت و مراحل و مدارک مورد نیاز برای آن، برآورد هزینه ثبت برند و مدت زمان لازم جهت اولین گام برای ثبت علامت می باشد.

 

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

 

ثبت برند و لوگو

 

2-   گام بعدی انتخاب نام و کلمه یا شکل و تصویری مناسب و یا ترکیبی از این دو برای علامت و یا همان ثبت لوگو شماست که این لوگو و نام و یا ترکیبی از آنها بایستی به گونه ای انتخاب شود که به راحتی در ذهن ماندگار و همچنین تناسب و همخوانی با خدمت یا محصولی که ارائه می نمایید داشته باشد. در این مورد نیز برای انجام بهترین انتخاب می توانید از متخصصین این حوزه بهره بگیرید.

3-   مرحله بعدی استعلام برند منتخب جهت ثبت از نهادهای مربوطه است تا مشخص شود برندی که طراحی و گزینش شده قبلا ثبت نشده باشد و یا مشابهتی با نشان های قبلی نداشته باشد. جدیت در این مرحله از مراحل ثبت علامت و لوگو الزامی است چرا که در صورت بی دقتی در این مرحله و عدم استعلام برند تجاری مورد انتخاب، ممکن است در انتها و پس از طی تمام مراحل ثبت لوگو ، نشان شما به دلیل تشابه تایید نشده و دچار هدر رفت مالی و اتلاف زمان شوید.

4-   چهارمین گام فراهم کردن مدارک لازم جهت ثبت برند می باشد که شرح این مدارک در ادامه متن آورده شده اند.

 

ثبت برند و لوگو
ثبت برند و لوگو

 

ثبت علامت

 

در ثبت علامت مرحله بعد به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد و از قسمت مربوط به ثبت اظهارنامه علامت تجاری، اقدام به تکمیل فرم های مربوط به اظهارنامه ثبت علامت تجاری نمایید و مدارک و نمونه علامت پیشنهادی را بارگذاری و هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

در این صورت پس از طی این موارد سامانه برگه ای را نمایش خواهد داد که شما می توانید آن را پس از پرینت به یکی از دفاتر اسناد رسمی برده و مراتب بعدی که شامل گواهی امضا و تایید اطلاعات کاربری می باشد را انجام دهید. در نهایت نام کاربری و رمز عبوری به شما داده خواهد شد که برای پیگیری های بعدی به کارتان خواهد آمد.

ضمنا جهت رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه و اخذ رتبه پیمانکاری و اخذ رتبه مشاور ، ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت میتوانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید.

 

ثبت علامت
ثبت علامت

 

نکات مهم در ثبت علامت

 

6-    پس از تایید اظهارنامه ثبت علامت شما توسط کارشناسان و رییس اداره علائم تجاری، پیامکی مبنی بر پرداخت هزینه انتشار در روزنامه رسمی وهله ی اول به شما ارسال می گردد.

7-   پس از واریز هزینه انتشار و چاپ روزنامه رسمی وهله اول، وهله دوم انتشار روزنامه رسمی 30 روز پس از تاریخ منتشر شدن روزنامه رسمی وهله اول صورت می پذیرد.

8-   آخرین مرحله در ثبت علامت ، جمع آوری و دسته بندی تمامی مدارک و روزنامه های رسمی اول و دوم و ارائه آنها به مرکز مالکیت معنوی برای تحویل سند نشان تجاری خود می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

 

مدارک لازم جهت ثبت حقیقی برند

 

–        شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی

–        گواهی عدم سوء پیشینه

–        نمونه تصویر 10*10 برند پیشنهادی

–        کارت بازرگانی

–        پروانه بهره برداری یا مجوز کسب

–        وکالتنامه رسمی در صورت داشتن وکیل

 

مدارک لازم جهت ثبت حقوقی برند

 

–        گواهی ثبت شرکت

–        اساسنامه شرکت

–        روزنامه های رسمی که اطلاعیه تاسیس شرکت در آنها منتشر شده است.

–        کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت مدیره

–        نمونه برند پیشنهادی

–        کارت بازرگانی

–        پروانه و جواز کسب

–        وکالتنامه در صورت داشتن وکیل قانونی یا نماینده رسمی

 

لازم به توضیح است که کارت بازرگانی کارتی است که به امور بازرگانی مربوط بوده و در واقع مجوزی می باشد که هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی با دریافت آن می تواند در زمینه بازرگانی و تجارت واردات و صادرات فعالیت نماید.

در مورد ثبت علامت و مراحل انجام آن ارائه کارت بازرگانی زمانی الزامی خواهد بود که لوگو و عبارت برند شامل حروف انگلیسی و لاتین باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند
مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت

 

 

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر و رایگان در زمینه ثبت لوگو و علامت تجاری و رتبه پیمانکار در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

1.7/5 - (47 امتیاز)
مشاوره رایگان